sobota, 15 września 2012

Drożdżówki i sos w słoiki

Dzisiaj szybki i prosty przepis na drożdżówki
potrzebujemy 1 kg mąki
100 g drożdży
2 jaja
1 szklankę cukru
cukier waniliowy
1,5 szklanki ciepłego mleka
0,5 szklanki oleju
marmoladę

Drożdże rozpuszczamy w mleku, dodajemy jajka, cukier i mąkę, i wyrabiamy ciasto (ja wyrabiałam robotem), kiedy ciasto jest już dość dobrze wyrobione dodajemy olej i dalej wyrabiamy. Odstawiamy na 5o minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Formujemy bułki, na każdą nakładamy łyżeczką marmoladę. Odstawiamy jeszcze na chwilę do wyrośnięcia i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 15 minut.


Miało być o sosie i będzie, bo z racji dużej ilości pomidorów i tego, że spiżarka już pęka w szwach od przecierów wykombinowałam sobie taki sos do makaronu - gotowiec w słoik.

Na cztery około pól litrowe słoiki potrzeba 4 kilogramy pomidorów, słoiczek koncentratu pomidorowego, 3 kolorowe papryki, 3 ząbki czosnku, 2 średnie cebule, łyżeczkę słodkiej papryki, łyżeczkę soli, pieprz (ja użyłam ziołowego) i zioła prowansalskie do smaku.
Pomidory ze skórką pokroiłam wyrzucając tylko tą zieloną część od gałązki i ugotowałam przecier, który następnie potraktowałam blenderem by uzyskać jednolitą masę. Do zagęszczenia użyłam koncentratu pomidorowego. Następnie pokroiłam drobno cebulę i czosnek, i zeszkliłam na patelni. Dorzuciłam do gara z przecierem. Podobnie postąpiłam z papryką. Całość jeszcze raz przegotowałam dodając przyprawy. Jeszcze gorące przełożyłam do wyparzonych słoików i zapesteryzowałam przez 10 minut.


Potem wystarczy ugotować makaron, podgrzać sos do którego ewentualnie dorzucić jakieś mięso, pieczarki albo ser i obiad gotowy :)

Tak na marginesie sezon na zbieranie dyń też już się rozpoczął i pierwsze już zdobią mój ulubiony kredens :)


Pozdrówki :)

1 komentarz:

  1. Narobiłaś mi smaka na drożdżówki :) Muszę wypróbować ten przepis ale z mąką bezglutenową.

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga

Szukaj na tym blogu