wtorek, 22 października 2013

Zupa krem z dyni i trufle owsiane

Dzisiaj u nas na obiad zagościła zupa krem z dyni. W sumie jest to bardziej zupa marchewkowo-dyniowa, bo zawsze dodaję do niej sporo marchwi.
No to lecę z przepisem.
Na około 5 porcji zupy potrzeba:
  • 800 g dyni - obrać, wypestkować i pokroić w mniej więcej 2 centymetrową kostkę
  • 5-6 średnich marchewek - obrać, pokroić w talarki
  • 1 dużą cebulę lub 2 małe - obrać i pokroić drobno
  • kostkę rosołową drobiową (lepsza jest na prawdziwym rosole)
  • sól, pieprz, imbir (ten w proszku)
  • odrobina oleju
Na dno garnka wlewam trochę oleju i podsmażam cebulę - żeby się zeszkliła. Do garnka dorzucam marchew i dynię, i zalewam wodą (bądź rosołem) - wlewam tyle żeby przykryć warzywa. Dodaję kostkę rosołową, pół łyżeczki soli, trochę pieprzu.
Gotuję na małym ogniu aż warzywa będą miękkie. Rozdrabniam blenderem i doprawiam imbirem. Najlepiej smakuje z grzankami.
Na drugie zjedliśmy zapiekankę tym razem dodałam dodatkowo trochę boczku. Wyszła pysznie. A na deser trufle z płatkami owsianymi.
Składniki:
  • 8 łyżek mleka
  • 1/2 kostki margaryny
  • 2 szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • płatki owsiane
Wszystkie składniki należy połączyć i zagotować. Dodawać płatki owsiane aż całość zrobi się gęsta (mi zabrakło płatków więc zagęściłam dodatkowo otrębami pszennymi). Przygotować deskę wyłożoną papierem do pieczenia. Łyżeczką wykładać i formować trufle. Poczekać aż zastygną i można zajadać :)
Róża, która pozuje z truflami to jedna z ostatnich z mojego ogrodu, które udało mi się uratować przed przymrozkami.
Szkoda, że następne będą dopiero w przyszłym roku. Na szczęście jeszcze parę innych kwiatów przetrwało przymrozki. Okupuje je Majka :)
Pozdrawiam!

1 komentarz:

Archiwum bloga

Szukaj na tym blogu