piątek, 14 sierpnia 2015

Pomidorowa inaczej czyli wegetariański krem

Pomidory latoś obrodziły aż miło.
Ostatnio na stole zagościły w postaci zupy krem z papryką, cebulą i czosnkiem.
Pychota!

Składniki:
  • około 10 średnich pomidorów
  • papryka
  • średnia cebula
  • ząbek czosnku
  • natka selera, pietruszki i lubczyku
  • szczypiorek
  • bazylia
  • papryka słodka
  • sól i pieprz do smaku 
  • jogurt naturalny 
  • olej do smażenia
Cebulę i czosnek drobno posiekałam, paprykę pokroiłam w kostkę. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki i pokroiłam. W garnku rozgrzałam olej, wrzuciłam cebulę, lekko posoliłam, kiedy delikatnie się zeszkliła dorzuciłam paprykę, po chwili dodałam czosnek. Kiedy całość zmiękła do garnka dodałam pomidory bez skórki oraz gałązkę selera i lubczyku. Całość gotowałam na małym ogniu około 20-30 min. Rozgotowane natki wyrzuciłam i potraktowałam zupę blenderem. Doprawiłam papryką słodką, solą, świeżo mielonym pieprzem i bazylią.
Podałam z jogurtem, posiekanym szczypiorkiem i pietruszką.
Moi domownicy byli zachwyceni :)
Myślę, że świetnie smakowałaby również z grzankami lub groszkiem ptysiowym.
Pozdrawiam :)

2 komentarze:

Archiwum bloga

Szukaj na tym blogu